بایگانی نوشتهها
مولتی گیج یکی از تجهیزات پیشرفته تیونینگ خودرو است که به راننده اطلاعات دقیقی درباره وضعیت عملکرد موتور و سیستمهای دیگر خودرو ارائه میدهد. این دستگاه بهویژه برای افرادی که به بهبود عملکرد خودرو و کنترل دقیقتر پارامترهای موتور علاقهمند هستند، بسیار کاربردی است.
سیستم تعلیق در خودروها از دیدگاه عمومی و به صورت کلی، یک مجموعه فنی به منظور دفع ضربات حاصل از عبور از ناهمواریهای سطح مسیر است و دیگر هیچ. بله، یکی از مهمترین ویژگیهای سیستم تعلیق همانطور که از نام و نوع عملکردش پیدا است، میرا کردن ناهمواریها و جذب ضربات حاصل از آنها است تا سرنشینان خودرو سواری راحتتر و لذت بخشتری را درون خودرو تجربه کنند. اما داستان تعلیق همین جا تمام نمیشود. این سیستم مهندسی بسیار پیچیده که در زیر خودرو و دور از نگاه سرنشینان خودرو قرار دارد، وظایف بسیار مهم و حساتی دیگری را بر دوش میکشد که تصور آنها برای افراد معمولی خارج از تصور است. در ادامه این مقاله به بررسی مهمترین و رایجترین انواع سیستم تعلیق میپردازیم. از این رو سیستمهای تعلیق خاص و نادر نظیر تعلیق شاه شاسی (شرکت تاترا)، تعلیق الکترو مگنتیک شرکت بوز (Bose)، سیستم تعلیق بازو کشنده متضاد سیتروئن 2CV (ژیان) یا تعلیق پوشراد (Push Rod) خودروهای مسابقهای را بررسی نخواهیم کرد.
بیشتر پیکاپ سواران با مشکل کوبش و لگد زنی در بخش بار خودرو مواجه میشوند این مشکل گاهی اوقات میتواند آزاردهنده باشد و پیکاپ سواران همیشه به دنبال چارهای برای رفع آن بودند یکی از بهترین و استاندارترین روشها نصب گوشواره 3 مفصلی میباشد اگر تمایل دارید با این مقاله بیشتر آشنا شوید این مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید.