ویژگی های سیستم تزریق واترمتانول AEM:
تزریق آب/متانول در موتورهای توربوشارژ و سوپرشارژ بنزینی تاثیر قابل توجهی در کاهش دمای هوای ورودی موتور دارد که مانع وقوع دتونیشن (detonation) و تخریب موتور میشود. این قابلیت به راننده اجازه میدهد که بدون استفاده از سوخت های مسابقه ای اکتان بالا (مثل C16 و Q16) بتواند بوست موتور را افزایش دهد و تایمینگ جرقه موتور را نیز ادونس کند. این تغییرات باعث 20% افزایش توان خودرو میشود. کیت های تزریق آب/متانول AEM از سخت افزار قوی استفاده می کنند و ویژگی های پیشرفته تری را نسبت به سایر سیستم های تزریق آب/متانول با قیمت مشابه ارائه می دهند.
کنترلر با طراحی قوی و قابلیت استفاده آسان:
کنترلر جدید دارای کلیدهای بزرگ و ومقاوم در برابر چرخش و اعداد بزرگ برای تنظیم راحت شروع دقیق و نقطه فعالسازی کامل می باشد. همچنین به یک LED نشانگر وضعیت و دکمه TEST جهت شست و شوی مخزن و کیت و تست سیستم مجهز شده است. کنترلر واترمتانول AEM دارای یک کانکتور برای اتصال سوکت دسته سیم قفل شونده می باشد. هنمچنین کنترلر واتر متانول به یک سرشیلنگی برای اتصال شیلنگ بوست و راهنمای سیمکشی در پشت آن مجهز شده است. علاوه بر این محفظه کنترلر دارای فیوز یکپارچه و زبانه های نصب قالبگیری شده است.
طراحی جدید انژکتور خنکسازی سریعتر را با سیال کمتری مقدور می سازد:
طراحی خلاقانه انژکتور AEM از فناوری منحصربهفرد Swirl Generator استفاده میکند که اتمیزاسیون را برای خنکسازی سریعتر دمای ورودی بهبود میبخشد و از سیال کمتری برای خنک کردن هوای ورودی استفاده میکند. این کیت شامل سه Swirl Generator که جریان 250cc، 500cc و 1000cc را ارائه می دهند؛ میباشد.
در آزمایشی که در شرکت AEM انجام شده، نازل جدید واترمتانول V3 250cc و نازل واترمتانتول V2 250cc هر دو به کاهش دمای ورودی 90 درجه دست یافتند. با این حال، طراحی نازل V3 این کاهش را تقریباً 6.5 ثانیه سریعتر به دست آورد. در نظر بگیرید که در یک ماشین درگ متوسط، این می تواند نزدیک به 40 درصد از زمان پیست ۴۰۰ متری را نشان دهد. در ماشینهای مسابقه جادهای، این 6.5 ثانیه سریعتر میتواند به معنای زمان حساسی برای خروج سریعتر از گوشه ها باشد.
در تست بعدی یک انژکتور V3 250cc در مقابل یک انژکتور V2 500cc آزمایش شده تا ببینیم آیا انژکتور V2 بزرگتر سرعت خنک کردن هوا را بهبود می بخشد یا خیر. انژکتور V2 500cc تقریباً به سرعت خنک کردن یکسانی با انژکتور 250cc V3 دست یافت، اما برای رسیدن به همان خنک کنندگی تقریباً به 44٪ مایع بیشتری نیاز داشت. مصرف مایعات کمتر به معنای پر کردن کمتر مخزن واتر متانول شما و هزینه کمتری برای پر کردن آن است. با استفاده از نازل V2 500cc با مخزن 3.8 لیتری، نزدیک به 7 دقیقه و 50 ثانیه زمان کار با فشار کامل خواهید داشت. با استفاده از نازل V3 250cc با مخزن 3.8 لیتری، 13 دقیقه و 30 ثانیه زمان کار با فشار کامل خواهید داشت.
جدول دبی نازل واترمتانول AEM در شرایط مختلف را میتوانید در تصویر زیر مشاهده کنید:
پمپ فشار بالای Heavy-Duty با قابلیت نصب در محفظه موتور:
پمپ تزریق آب/متانول AEM با bypass داخلی، کاملا ضد آب میباشد و برای نصب در محل هایی مثل محفظه موتور، ایمن است. پمپ واترمتانول روشن و خاموش نمی شود و عملکرد آرام و روانی دارد. دارای ساختار قوی از جمله فیتینگ های یکپارچه، آببندی EPDM و دیافراگم سانتوپرن است که تحویل سیال ثابت و قابل اعتمادی را ارائه می دهد.
مخزن 4.35 لیتری جمع و جور:
این کیت واترمتانول با یک مخزن 4.35 لیتری جمع و جور ارائه می شود که جوری طراحی شده تا قطره آخر ترکیب آب و متانول را به پمپ برساند. یک سنسور دقیق سطح مایع conductive به سورت یکپارچه درون مخزن قرار دارد و دارای یک کانکتور قفل شو با سیم های دارای رنگبندی مطابق با دسته سیم می باشد.
سیمکشی ساده:
دسته سیم کیت تزریق آب/متانول AEM با یک کانکتور قفل شو در یک طرف و سیم های رنگی برای سهولت در نصب می باشد. هر دو سیم مثبت و منفی برای پمپ در دسته سیم گنجانده شده است که فرآیند سیم کشی را ساده می کند و احتمال فعال شدن تصادفی پمپ بخاطر اتصال کوتاه در سیستم را از بین می برد. یک سیم اضافی نیز برای اضافه کردن یک شیر برقی اختیاری برای مسدود کردن مسیر جریان سیال در صورت غیرفعال بودن سیستم در نظر گرفته شده است.
قابلیت Boost Safe:
کنترلر کیت واتر متانول AEM شامل یک ویژگی خروجی Boost Safe می باشد که کل سیستم تزریق را نظارت میکند و در صورت تشخیص خطای مربوط به ولتاژ (اتصال کوتاه، سیم قطع شده، داغ کردن پمپ، سیگنال ولتاژ بالا یا پایین و غیره)، سیگنال زمین را از طریق خروجی فعال میکند. به کاربران این امکان را می دهد تا استراتژی FailSafe خود را از چیزی به سادگی چشمک زدن چراغ هشدار تا استراتژی های پیشرفته تر مانند پایین آوردن بوست یا قطع جرقه یا تغییر جدول سوخت در ایسیو استندالون تعریف کنند.
استراتژی کنترل جریان اصلاح شده برای خروجی خطی سیال:
مهندسان AEM زمان زیادی را صرف اصلاح استراتژی کنترل جریان کنترلر برای خروجی جریان خطی تر کردند. این بدان معنی است که تحویل جریان بهتر با نیاز موتور به تزریق آب/متانول مطابقت دارد، که خنککردن هوای کمپرس شده ورودی و دتونیشین را بهتر کنترل میکند.
دیدگاه خود را بنویسید